Friday 16 July 2010

Hırvatistan- İtalya

Arnavutluk sınırından 6 saat yolculuk. Hırvatistan'ın Split kentindeydim... Sabaha karşı gişelerde bi yere çöktüm uyudum bir kaç saat. Sonrasında şehir merkezine ve limana gidip İtalya için feribot bileti aldım. Akşam 10'daymışmış.. Saat sabah 10... 12 saatim var..

Dışarısı çok sıcak, gezecek çok yer yok mekanda. Hep eski yapılar falan... Sevenler sever... Pek bana göre değil böyle yapıları görmek.. Yanında rehber olmayınca mal gibi bakıp fotoğrafını çekiyorsun böyle :)


Bir kaç saat bi yerde oturup oradaki insanlarla muhabbet edip zaman öldürdüm. Geminin kalkış saatine kadar..

Sonra da Ancona'ya yolculuk...
11 saatlik yolculuktan sonra İtalya topraklarına ayak bastım. Gemide birileriyle muhabbet ederek, yeri geldiğinde uyuyarak geçti yolculuk.

İtalya'da otostop geçmişim hiç parlak değil aslında. Daha önceki gezimizde saatlerce bekleyip hiç kimsenin durmadığına şahit olmuştuk ve tren yoluyla yolculuğu tercih etmiştik. Neyse, bu sefer pek de öyle olmadı.

Yandaki çift Ancona'dan Bologna'ya kadar götürdü beni... Bologna girişinde otobanda bıraktılar beni. Sonrasında sancılı bir yolculuk başladı. Otoyol görevlileri beni yoldan alıp, otobandan çıkardılar ve normal bir yolun orada bırkatılar. Neyse bu da iyi oldu. Acayip güzel yeşillik alanlarda yolculuk ettim, bir iki süper insanla tanıştım.
Bunlardan biri de yandaki Romeo. Eski hippi dostum. Beni görünce gençliğini hatırlamış, falan falan.. Şimdi RedCross'ta gönüllü olarak çalışıyormuş. Beraber çok eğlenceli bir yolculuk geçirdik. Bee Gees'ler dinlendi, mola verilip kahveler içildi. Falan falan...
Neyse gençlik, En sonunda bir şekilde Milan'a vardım. Gece yağmur yağdı yağacak bir pozisyondaydı. Ben de hemen attım çadırı otoban kenarına. Tabii ki yağmur yağmakta gecikmedi... Ama sorun yok.. Merak etmeyin. Yağmurlu günler için aldık bu çadırı...
Sabah bir iki kişinin sesine uyandım. Ve yine otoban görevlileri tarafından otobandan atıldım.
Neyse sağlık olsun... Sonunda güzel bir kahvaltıdan sonra tekrar yollara düştüm.
Bu sefer sınırı geçmem gerekiyordu... İtalya'dan çok sıkıldım. Yine saatlerce bir yolculuğun ardından en sonunda İtalya-İsviçre sınırına geldim.

No comments:

Post a Comment