Friday 16 July 2010

Montenegro... Diğer Adı Karadağ

Arnavutluk sınırından akşam vakti beni Macaristanlı bir adam aldı. Dostumuz Hırvatistan'a kadar gidecekmiş... Yaklaşık 6 saat yolculuk yaptık. Gördüğüm kadarıyla mükemmel bir ülke. Gece 12 civarı yollarda otostop çekeninsanlar gördüm. Yaşlı teyzeler tatlı hatunlar falan...

Bir de yolculuk sırasında şunu farkettim
Monten = mountain = dağ
negro = negro = zenci = kara
montenegro = karadağ

Kara kelimesi için zenci kullanılması, evet, beni de rahatsız etti... Irkçı pislikler :)
Sonra da bu buluşumdan dolayı kendimle saçma bir gurur duydum. Bu mutluluğı ve bu bilgiyi yanımdaki adamla da paylaştım... Çok etkilenmedi... Bence çok şık!

2 comments:

  1. hımm aslında negro siyah demek latin kökenli dillerde benzer kelimeler var, zenciler için kullanılması da oradan geliyo, hatta negro bisküvi de zenci anlamında değil siyah olduğu için negro :)
    bi de monte dağ demek o da italyancadan, aynı zamanda tırmanmak yükselmek gibi anlamları da var (fransızcada monter fiili) neyse sana iyi yolculuklar ve yeni keşifler...

    ReplyDelete
  2. tesekkurler... bir kac cahili(ben de dahil) daha aydinlattik bu guzel bilgiyle. bence kafa kafaya verirsek daha nice ulkeleri cozebiliriz :)

    ReplyDelete